پایا

Search

مهندس وجیه اله جعفری در سومین کنفرانس تخصصی استیل پرایس

مهندس وجیه اله جعفری در سومین کنفرانس تخصصی استیل پرایس

مهندس وجیه اله جعفری در سومین کنفرانس تخصصی استیل پرایس
جعفری در سومین کنفرانس استیل پرایس مطرح کرد:

ارزش ذخایر برجای کشف شده توسط ایمیدرو به ۲۸ میلیارد دلار رسید/ تهیه سند راهبردی عناصر استراتژیک با همکاری دانشگاه

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، وجیه اله جعفری، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در سومین کنفرانس استیل پرایس با موضوع “اکتشافات ذخایر معدنی، فرصت‌ها و چالش‌ها” اعلام کرد: این ذخایر قطعی شده در مناطق مختلف شامل سنگ آهن، سرب و روی، طلا، مس، بوکسیت، باریت، زغال سنگ و همچنین شورابه است.

وی افزود: اقدام مهم دیگری که توسط ایمیدرو با کمک سازمان زمین شناسی در حال انجام است، تولید اطلاعات پایه در دو استان کشور و تولید نقشه های زمین شناسی با مقیاس یک پنجاه‌هزارم و اقتصادی است که منجر به آنومانی های جدید خواهد شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد:

ما به دنبال آموزش نیروی انسانی و همچنین تقویت پیمانکاران، تامین تجهیزات آزمایشگاهی و حفاری به ویژه در مقوله ژئوفیزیک و اکتشافات هوایی هستیم تا بتوانیم به ذخایر قطعی و عمقی برسیم.

وی با بیان اینکه در این راستا 3 دوره آموزش حفاران در کشور برگزار شده است، تصریح کرد: برای اکتشاف سیستماتیک و اطلاعات دقیق به مشاوران سطح بالا و قوی نیازمندیم.

جعفری با اشاره به اهمیت تجهیزات به روز در حوزه اکتشاف، اظهار داشت: 200 دستگاه حفاری در کشور وجود دارد و تعدادی هم دستگاه ثبت سفارش شده و بخشی نیز وارد کشور شده است.

کاهش ریسک

وی همچنین گفت: ایمیدرو با مجموعه اقداماتی تلاش کرده با کاهش ریسک سرمایه گذاری، زمینه جذب سرمایه را فراهم سازد.

جعفری افزود: در خراسان جنوبی واحدهای فرآوری مواد معدنی از جمله طلا (هیرد) راه اندازی شده است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو به همکاری های این سازمان با دانشگاه اشاره کرد و گفت: طرحی با مشارکت دو دانشگاه انجام شده که نتیجه آن تهیه سند راهبردی 14عنصر استراتژیک است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.